English  English   رنج ابعادی محصولات  رنج ابعادی محصولات   مشخصات فنی پلاستیک ها  مشخصات فنی پلاستیک ها   سازگاری شیمیایی پلیمر ها  سازگاری شیمیایی پلیمر ها   واحد ساخت وتولید   واحد ساخت وتولید   خدمات   خدمات   محصولات میلگرد/ورق/لوله پلیمری   محصولات میلگرد/ورق/لوله پلیمری   کاربرد در صنایع  کاربرد در صنایع   سایت تخصصی تفلون  سایت تخصصی تفلون   شرکت سلام پلیمر پارتاک  شرکت سلام پلیمر پارتاک  


   صفحه اول/ HOME
   درباره ما/ ABOUT US
   اخبار/NEWS ››
   جستجو /SEARCH
   تماس با ما/CONTACT US
   اخبار












  شمسی   

               

 

اخبار/NEWS  مقالات  تفلون


آشنایی با خواص تفلون صنعتی (P.T.F.E ) و کاربرد موثر آن در صنایع مختلف

●آشنایی با خواص تفلون صنعتی (P.T.F.E ) و کاربرد موثر آن در صنایع مختلف 

 

     1- خواص حرارتی تفلون

 

     2-  رفتار در مقابل عوامل  بیرونی

 

     3- خواص فیزیكی ومكانیكى

 

     4 - خواص الکتریکی

 

     5- خواص سطحی

 

● تفلون مخلوط

 

     انواع تفلون مخلوط

 

     خواص فیزیكی ومكانیكی تفلونهای مخلوط 

 

     آشنائی با خواص تفلون صنعتی (P.T.F.E) و كاربرد مؤثرآن در صنایع مختلف

 

صنعت مدرن با مشكلات جدی  در زمینه  واشر و PACKING و همچنین كاربردهای قابل توجه درزمینه محورهای چرخنده شیرهای برقی، نیروگاههای حرارتی ، صنایع غذایی و كارخانه های تولید شكر مواجه خواهد شد. به ویژه اگر تكنولوژی بالایی در زمینه تولید مورد نظر گرفته  شده  باشد  موثرترین ماده، استفاده از تركیبات P.T.F.E  خواهد بود.

 

پلی تترا فلوئور اتیلن  پلیمری  با  وزن ملكولی بسیار بالاست .این مولكول از اتمهای  فلوئور و كربن تشكیل شده است. كه با پیوندهای بسیار محكم به یكدیگر متصل می باشند. این مولكول كه با علامت اختصاری P.T.F.E  مشخص می شود و مولكولی بسیار سخت است كه  كاربرد آن با توجه  به خواص پلاستیكی بسیار زیاد آن توصیه می شود.

 

كاربردهای بسیار وسیع آن در پهنه صنعت و استفاده  در موارد خاص اهمیت  ویژه ای  به این ماده  داده است. ذیلا" به برخی از مشخصات كاربردی این ماده اشاره می شود:

 

 - مقاومت درحرارت بالا (260 C درجه سانتیگراد)          

 

- مقاومت بالا در مقابل عوامل شیمیائی و حلالها

 

- مقاومت در برابر چسبندگی

 

- خواص دی الكتریك بالا (عایق در زمینه الكتریسته)

 

- ضریب اصطكاك پایین

 

- غیرسمی بودن

 

  تفلون P.T.F.E  عموما" به عنوان یك پلیمر ترموپلاستیك در دمای حدود 327 C  منظور می شود كه در این درجه حرارت  با  حفظ شكل كریستالی  و حالت خمیری  شكل آن شرایط مناسبی را برای ساخت قطعات با  تكنیكهای خاص بوجود می آورد. بایستی در نظرداشت كه تهیه قطعات مورد  نیاز در شرایط  ذكر شده بستگی به فرایندهای حرارت تولید دارد.

 

شركت توسعه تفلون باتجربه چندین ساله در زمینه موارد كاربرد تفلون، مركزی موثر و مفید برای خدمات به رشد كیفی صنعت كشور می باشد.

 

ساختمان ملوكولی P.T.F.E

 

F – F – F - F   

 

 C – C – C - C

 

 F – F – F - F

 
1- خواص حرارتی تفلون 
2- رفتاردرمقابل عوامل بیرونی 
3-خواص فیزیكی ومكانیكی 
4- خواص الكتریكی

 

الف)  ثبات حرارتی   (پایداری حرارتی) 
الف) مقاومت در مقابل  مواد  شیمیایی 
الف)  مقاومت در مقابل 

 

كشش  و فشار 
الف)  ضریب دی الكتریك

 

ب) نقاط تغییرات فیزیكی (نقاط گذر) 
ب) مقاومت در برا بر  حلالها 
ب)  مقاومت در مقابل تغییر  شكل و پارگی 
ب)  حمایت دی الكتریكی وضریب انتشار

 

ج) انبساط حرارتی 
ج) مقاومت  در مقابل عوامل اتمسفری  و  محیطی 
ج) مقاومت در مقابل  ضربه 
ج)  مقاومت در برابر قوس الكتریكی

 

د) هدایت گرمایی 
د) مقاومت در مقابل  اشعه 
د)  حافظه پلاستیكی 
د)  مقاومت در برابر اثر كرونای (الكتریكی)

 

هـ) حرارت مخصوص (ظرفیت گرمای ویژه) 
هـ) مقاومت در مقابل نفوذ گازها 
هـ)  سختی 
    
و)  اصطكاك 
    
ز)  سایش

 

1- خواص حرارتی تفلون:

1 - الف) پایداری حرارتی:  تفلون یكی از مواد پلاستیكی با ثبات است كه در درجه حرارت  260 C  درجه سانتیگراد هیچگونه اثری از تجزیه  شیمیائی  در آن  وجود ندارد و در این  درجه  مقدار زیادی  از مشخصات خود را حفظ  می كند.  تـــجزیــه  شــیـمــیــایــی  قــابـــل  ملاحـــظـــــه در درجه  حرارت بالای  400 C درجه سانتیگراد مشاهده  می شود.  و در حرارت بالای 500 C درجه سانتیگراد  تجزیه  سریعتر خواهد بود.  كاربرد  تقلن  در محدوده  درجه  حرارت 200 C -  درجه  سانتیگراد  تا+260 C   درجه سانتیگراد توصیه  می شود .                           

 

1- ب)  نقاط گذر: ملكول P.T.F.E  حالت كریستالی دارد كه با تغییرات  دما تغییر می كند. نقاط تغییر حالت  مختلفند اما نقاط گذر دوعدد می باشند. در 19 C درجه سانتیگراد تغییراتی در ساختمان كریستالی بوجود آمده و برخی خواص فیزیكی تغییر می كند و در 327 C  درجه  سانتیگراد حالت كریستالی از بین رفته و یك حالت  همگون و ژلاتینی بدون ذوب شدن  پیدا می كند  كه  در این دما نیز شكل هندسی خود را حفظ  می كند.

 

 1- ج ) انبساط حرارتی: همانگونه كه در مورد شماره (1-ب) توضیح داده شد  ضریب انبساط  خطی تفلون با تغییر دما تغییر می كند بعلاوه  بخاطر جهت  دهی  كه  به  هنگام  فرآیند    حادث می شود و قطعات  P.T.F.E  درحالت كلی ناهمسانگرد هستند. به زبان دیگر می توان گفت كه ضریب انبساط خطی تابعی از جهت مولكول است.

 

1 - د) هدایت حرارتی: ضریب هدایت گرمایی تفلون به تغییر درجه حرارت بستگی ندارد چون ضریب هدایت گرمایی تفلون بالاست. بدین جهت تفلون به عنوان یكی از عایقهای حرارتی مناسب منظور می شود. این مشخصه به طریقه كاربردآن و همچنین استفاده از تفلون مناسب ( منظور تفلون مخلوط است) بستگی دارد - برای توضیح بیشتر به تفلونهای مخلوط مراجعه شود.

 

1 - هـ )  حرارت مخصوص: ظرفیت گرمای ویژه مانند گرمای داخلی (آنتالپی) با حرارت افزایش می یابد بافرض اینكه آشكارا دارای مقادیر زیادی در نقاط گذر می باشند.

 

2-  رفتار در مقابل عوامل  بیرونی :

 

2- الف) مقاومت در برابر عوامل شیمیایی: تفلون عملا" در مقابل عوامل شیمیایی خنثی است و فقط در مقابل فلزات الكالینی(قلیایی) در حالت عنصر آسیب پذیر است. تفلون در مقابل تری فلوئوركلرو عنصرفلوئور درحرارت و فشار بالا نیز آسیب پذیر است .

 

2- ب)مقاومت دربرابر حلالها: تفلون در اكثر حلالهای شیمیایی تا   درجه  حرارت 300 C  درجه  سانتیگراد   حل نمی شود.ئیدروكربنهای  فلوئوردار در این شرایط باعث مقداری انبساط در تفلون می شوند اما این حالت برگشت پذیر است ولی در مقابل برخی روغنهای فلوئوردار درحرارت بالای 300 C درجه سانتیگراد  بعنوان حلال عمل می كنند .

 

2- ج ) مقاومت دربرابرعوامل جوی ونور:  قطعات P.T.F.E  بنابر تجربیات مشهود در شرایط آب  و هوایی نامساعد در طول بیش از بیست سال كمترین تغییری  از خود نشان نداده اند.

 

2 - د)مقاومت در برابر اشعه: تشعشع های با انرژی  بالا باعث شكستن مولكول P.T.F.E  می شود بطوریكه  مقاومت در برابر تشعشع  آنان پایین است البته  این  مقاومت  تا مقدار زیادی  به  حضور اكسیژن بستگی  دارد. در هوا  و  در مقابل شدت تشعشعی 106  را دو  به چشم نمی خورد. خواص دی الكتریك در مقابل تشعشع كمتر تاثیرپذیر است و تقریبا" مستقل از وزن مولكول است.

 

 2 - هـ ) نفوذپذیری در مقابل گازها: خواص نفوذپذیری P.T.F.E در مقابل گازها كم  و بیش شبیه سایر پلاستیكها می باشد. مقادیری  كه  بوسیله  تحقیقات گوناگون بدست آمده است  چندان قابل اعتماد نیستند اما قطعات با ضخامت بالا را می توان غیر قابل نفوذ قلمداد كرد. البته واضح است كه نفوذپذیری  در برابر گازها علاوه  بر ضخامت قطعه و فشار  به فرایندی  كه در حال انجام است و قطعه P.T.F.E  كه در آنجا مورد استفاده قرار گرفته  بستگی خواهد داشت.

 

3- خواص فیزیكی ومكانیكى:

 

 3- الف) مقاومت در مقابل كشش وفشار: این خاصه  به مقدار زیاد بستگی به فرایند ساخت و تهیه  قطعه  و نوع  پودر تفلون دارد  به هرحال در بین  سایر پلیمرها تفلون در حرارتهای  مختلف مقاومت خوبی در این زمینه  دارد و در یك كار مستمر و طولانی تا حرارت 260 C درجه سانتیگراد با تغییرات حرارتی  وسیع  حالت  پلاستیكی  خود را حفظ  می كند. (حتی تا نزدیكی صفر مطلق) .

 

 3- ب) مقاومت در مقابل انعطاف:  تفلون عملا"یك ماده نعطاف پذیر است و حتی در فشار0.7N/MM2 نمی شكند البته مطابق با استاندارد ASTM D790)). فرم پلاستیكی و انعطاف پذیری تفلون در دمای طبیعی حدود 50-650N/MM2  می باشد . و در دمای -80 C حدود 2000N/MM2 ،  و نیز تقریبا“ حدود 200N/MM2   در دمای 100 C درجه  سانتیگراد،  و در حدود 45N/MM2 در دمای 260 C  می باشد.

 

3- ج) مقاومت درمقابل ضربه: حتی در دمای  بسیار پایین P.T.F.E  ازخاصیت برگشت یاضربه پذیری خوبی برخوردار است.

 

3- د) حافظه پلاستیكی: اگر یك  قطعه از  P.T.F.E  تحت فشار یا كشش قرار گیرد (پایین تر از نقطه  پاره گی) پس از آزاد  شدن،  مقداری  از حالت  تحمیل شده    را   حفظ      می كند.  در صورتیكه  قطعه  فوق الذكر دوباره  حرارت داده  شود فشارهای تحمیلی آزاد شده  و قطعه  مجددا"  به حالت اولیه باز می گردد. این خاصیت حافظه پلاستیكی  نام دارد و دركاربردهای مختلف مانند ساخت قطعات با صافی سطح متوسط و فارغ از تنشهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 3 - هـ) سختی: درجه  سختی SHORE d) ) بر اساس  استاندارد  (Astm-d 2240) بین  d60  و d50  است. و در  صورتیكه  بر اساس  استاندارد (din 53456)  اندازه گیری شود (13.5kg برای مدت 30 ثانیه) درجه سختی بین 27-32N/MM2   بدست می آید.

 

3- و) اصطكاك:  تفلون در بین مواد جامد پایین ترین ضریب اصطكاك را دارا می باشد و ضریب اصطكاك بستگی به عوامل زیادی دارد. به هر صورت ضریب اصطكاك بین 0.05  تا 0.09 می باشد و می توان  موارد ذیل را یادآوری كرد:

 

- A ضریب اصطكاك استاتیك  و دینامیك برابر هستند و اثری از خراش و اصطكاك نقطه ای دیده نمی شود.

 

- B با افزایش بار ضریب اصطكاك كاسته می شود و سپس ثابت می ماند.

 

 - Cضریب اصطكاك با افزایش سرعت افزایش می یابد.

 

 - D ضریب اصطكاك با افزایش  حرارت  تغییر   نمی كند و ثابت می ماند.

 

3- ز) سایش: سایش این ماده بستگی به  شرایط  مختلفی از جمله سطح  سرخورنده  و طبیعتا" سرعت  و بار وارده  بر سطح دارد و با افزایش موادی از قبیل كربن و شیشه  و برنز به  تفلون (كه  به آن اصطلاحا" تفلون مخلوط  گفته  می شود) از سایش به مقدار قابل توجهی كاسته می شود.

 

4- خواص الكتریكی:

 

در این زمینه تفلون یكی از مواد بسیار خوب به شمار می رود و  عایق الكتریكی با ارزشی است همچنانكه در جدول ضمیمه  آمده است. قابل ذكراست كه تفلون این خاصیت را درشرایط مختلف جوی،  دمایی  و فركانسهای مختلف حفظ می كند.

 

4- الف) مقاومت دی الكتریك: این خاصه با تغییر ضخامت تغییر می كند  ولی با افزایش  فركانس كاسته  می شود عملا" این خاصیت تا 300 C درجه سانتیگراد ثابت می ماند و حتی بعد از مدت طولانی و حرارتهای  بالا این خاصیت  حفظ  می شود. (حدود   6 ماه در 300 C  درجه سانتیگراد) ضمنا" این اندازه ها به مقدار و شرایط  و مراحل تولید بستگی دارد.

 

4- ب) ثابت ضریب دی الكتریك وضریب انتشار:  ثابت دی الكتریك و ضریب انتشار در P.T.F.E  خیلی پایین است و تا  حرارت 300 C درجه سانتیگراد تغییر نمی كند و حتی در یك میدان با فركانس تا109 hz   و كار بسیار طولانی در دمای بالا (6ماه در300 C درجه سانتیگراد) تغییری دیده نمی شود. این ضرایب و همچنین مقاومتهای حجمی و سطحی به  فرآیند ساخت بستگی ندارد.

 

4- ج ) مقاومت در برابر قوس الكتریكی (ARC (: P.T.F.E   دارای مقاومت خوبی در برابر قوس الكتریكی (ARC) می باشد. بعد از یك كار طولانی  هیچ گونه  اثری از سوختگی سطحی مشاهده  نمی شود. مقاومت در مقابل قوس الكتریكی براساس استاندارد  ASTM d 495 حدود 700 ثانیه می باشد.

 

4- د) مقاومت در برابر اثركرونا:  تخلیه الكتریكی حاصل از كرونا می تواند فرسایش سطحی ایجاد كند اما P.T.F.E    به عنوان یك عایق بسیار مناسب در شرایطی كه اختلاف پتانسیل بالا باشد عمل می كند.

 

5- خواص سطحی:

 

آرایش ملكولی P.T.F.E    باعث عدم چسبندگی این  ماده  در قسمت سطح می شود. به همین دلیل این  ماده  به سختی مرطوب  می شود. زاویه تماس این ماده با آب تقریبا" 110  درجه  است و قابل  ذكر است كهSURFACE TENTION  (تنش سطحی)  این ماده 20 dinE/cm   است  و بدین  جهت سطح  قابل مرطوب شدن نیست  و شما  با  یك سری  واكنشهای  شیمیایی خاص (همانگونه كه قبلا" ذكر شد)  می توانید آن را به  سطح دیگری بچسبانید.

 

تفلون مخلوط

 

 تفلون به دلیل خواص ذكر شده كاربردهای فراوانی دارد. برخی از كاربردها را میتوان با افزا یش موادی ازقبیل كربن، برنز والیاف شیشه به مقدار زیادی بهبود بخشید كه به نام تفلون مخلوط شناخته می شود،مواد افزودنی عبارتند از الیاف شیشه - كربن گرافیت - برنز استیل كه به صورت پودر به تفلون افزوده شده وبطور كامل و یكنواخت مخلوط می گردند. برای برخی كاربردها موادی ازقبیل سولفور مولبیدان- پودرهای فلزی – آزبست - سرامیك - اكسیدهای فلزی ویا مخلوطی از دو یا چند ماده فوق الذكر نیز به  تفلون  افزوده می شود. افزایش مواد ذكر شده  به تفلون بهبودهایی از جهت كاربرد در موارد ذیل را حاصل می كند:

 

 -aافزایش قابل ملاحظه مقاومت دربرابر سایش

 

b- كاهش تغییرشكل درزیربار ولغزندگی پلاستیكی

 

c- كاهش انبساط گرمایی

 

d- افزایش هدایت گرمایی والكتریكی در برخی از انواع تفلون مخلوط

 

درمقابل برخی ازخواص ذكر شده برا ی  تفلون ازجمله مقاومت شیمیایی وعایق الكتریكی و…به خاطر افزایش مواد، تغییر می كند. قابل ذكراست كه افزایش مواد مختلف به تفلون برای صرفه اقتصادی نیست، برعكس به خاطر شرایط ونحوه تولید و قیمت مواد افزوده شده قیمت آن نیز افزایش می یابد.

 

خواص تفلون مخلوط:

 

1- خواص  فیزیكی  و مكانیكی : سایش -  سختی- تغییرشكل در زیر بارومقاومت در برابر فشار.

 

2- خواص گرمایی

 

3- خواص الكتریكی

 

 

انواع تفلون مخلوط:

 

1- تفلون مخلوط با الیاف شیشه: تفلون با الیاف شیشه پودرشده مخلوط می شود.درصد وزن بین 5%تا 40% است، شیشه كیفیت تفلون رادربرابر سایش بهبود می بخشد وتا حدی نیز دربرابر تغییر شكل آن رامقاوم می كند ولی خواص الكتریكی وشیمیایی تغییری می كند. شیشه مقاومت كمی در مقابل برخی عوامل شیمیایی از جمله مواد قلیایی دارد واسیدسولفوریك می تواند برروی آن تاثیر بگذارد. مقدار كمی ضریب اصطكاك افزایش می یابد. اما با اضافه كردن مقدار كمی گرافیت می توان این افزایش را  كنترل كرد.

 

2- تفلون مخلوط با كربن: دراین نوع مخلوط تفلون باكربن به نسبت وزنی بین 10% تا 35% به اضافه مقداركمی گرافیت به هم آمیخته می شود. كربن هم به مقدار قابل توجهی كیفیت تفلون رادرمقابل سایش وعدم تغییر شكل زیربار بهبود می بخشد، هدایت گرمایی را افزایش می دهد. مقاومت شیمیایی تغییر نمی كند اما هدایت الكتریكی كاملا" تغییر می كند.

 

3- تفلون مخلوط با برنز: در این نوع، تفلون با برنز به نسبت وزنی 40% تا 60% مخلوط می شود. در این نوع هم مقاومت نسبت به سایش افزایش می یابد كیفیت نسبت به عدم تغییر شكل زیر بار بهبود می یابد. هدایت گرمایی خوبی دارد،  درمقابل ضعف هدایت الكتریكی مشاهده می شود، همچنین مقاومت نسبت به عوامل شیمیایی هم كم می شود.

 

4- تفلون مخلوط با گرافیت: در این نوع، گرافیت به نسبت وزنی 5% تا 15% به تفلون اضافه می شود.گرافیت ضریب اصطكاك تفلون راكاهش میدهد. به همین جهت به سایر انواع مخلوطها نیز مقداری گرافیت اضافه می شود. مشخصه تغییرشكل زیربار را افزایش می دهد. همچنین خواص سایشی نیز بهتر می شود.

 

5- دیگر مخلوطها یا  پركننده ها:  سولفور ملیبدان ضریب اصطكاك را كاهش می دهد وگاها" نسبت به مخلوط گرافیت در این زمینه ترجیح داده می شود. جهت برخی از كاربردهای خاص و به منظور مقاومت بیشتر در مقابل عوامل شیمیایی پودرفلزاتی مانند:فولادضد زنگ، نیكل و تیتانیم اضافه می شودوهرچند مقاومت در برابر سایش نسبت به برنز كمتر می شود، افزایش برخی اكسیدهای فلزی جهت برخی كاربردهای خاص، مقاومت دربرابر سایش را افزایش می دهند. قابل ذكر است كه تفلون بابسیاری از مواد دیگر مخلوط شده ولی نتایج قابل توجهی نداشته است.

 

 

خواص فیزیكی ومكانیكی تفلونهای مخلوط:

 

 -a سایش: تماس بین دوسطح سرخورنده  بدون شك اصطكاكی در سطح ایجاد می كند، كه طبیعتا"با افزایش وزن بار، سرعت وزمان افزایش می یابد. یعنی بین اصطكاك وعوامل ذكر شده رابطه مستقیم وجود دارد. ازنظر تئوری داریم:

 

 r=kpvt                      

 

{سرعت  سرخوردن{v=m /sec   ، {وزن بار مخصوص } , (p=(n/MM2)سایش {R=mm }ضریب سایش K={mm3 Sec/Nmh } زمان برحسب ساعت T=

 

 مقدار P.V علاوه برآنكه مشخصه نمودار خطی خود را از دست می دهد، مقدار قابل توجهی است به همین جهت سیستم از شرایط سایش ضعیف یا قوی می گذرد و با حدP.V  معین می شود.بنابراین حدP.V   بادر نظر گرفتن نوع ماده مخلوط، سختی و درجه صافی سطح تماس قابل تغییراست. همچنین به وجودمایعات سردكننده یا چرب كتتده نیز بستگی مستقیم دارد. حد P.V  همانگونه كه درجداول نشان داده شده است با افزایش سرعت افزایش می یابد. علاوه بر آن فاكتورهایی مانند شكل هندسی ودرجه حرارت می توانند بر سیستم تاثیر داشته باشند. قابل ذكر است كه ارقام ذكر شده  درجداول مربوطه  نتیجه ازمایشات در سطح خشك است و طبیعتا" با تغییر شرایط محیط كار تغییر می كند. به نظر می رسد با توجه به ارقام و توضیحات داده شده، اطلاعات نسبتا"كافی جهت برنامه ریزی یك قطعه ویا یك پروژه داده شده باشد. عموما" در صورتیكه سطح تماس از شیار كمتری برخوردار باشد، اثرات فرسایش كمتر خواهد شدووجودیك سطح تماس با صافی سطح (Ra./2-/6Micron) بسیار عالی خواهد بود زیرا تقریبا" می توان گفت رفتاراصطكاكی یك بوش، یاتاقان یا ریل را پیش بینی كرد.

 

 درحالت كلی هرچه سختی سطوح سرخورنده بیشتر باشد اثرات سایشی كمتر ظاهرخواهد شد.

 

 -bسختی: هرچنداین مورد عملا" مشخصه چندان مهمی به نظر نمی رسد و فقط برای سطح تماس قطعه موردنظر است، نتایج بدست آمده ارتباطی بین این مشخصه وتغییر شكل قطعه زیربار ویا تحت فشار را نشان نمی دهد.

 

c -  تغییر شكل زیربارومقاومت در برابر فشار : تفلون مانند اغلب مواد پلاستیكی ، الاستیك نیست. یعنی رابطه بار  به تغییر شكل براساس مدل young مقدار ثابتی است. رابطه باربه تغییرشكل بستگی به زمان كاربرد دارد، كه این پدیده  (خزش) نامیده می شود. در صورتی كه با برداشتن بار قسمتی از تغییرشكل به حالت اول برمی گردد.

 

(بازیابی الاستیك) وبخشی از آن به عنوان تغییر شكل دائمی باقی می ماند. خزش آشكارا تابع خطی از زمان نیست ونتایجی كه بعد از24 ساعت در حالت تغییرشكل بدست آمده به حساب آورده نمی شود. با افزایش دما به راحتی می توان پیش بینی كرد كه  خواص تغییر شكل به شدت زیر بار افت می كنند وبه همین ترتیب مقاومت در برابر فشار نیز دردمای  c 100 درجه سانتیگراد به نصف مقدار خود در  c23  درجه سانتیگراد می رسدو درمای  c200  درجه سانتیگراد این مقاومت به10% خود در23 درجه سانتیگراد خواهد رسید. درهرحال p.t.f.e  یكی از مواد پلاستیك است كه حتی در دماهای بالا و بار نیز در مقابل تغییر شكل مقاومت می كند. ومی توان گفت كه در مقابل 50% تغییر شكل دائمی زیربار، 50% بازگشت به شكل اولیه وجود خواهد داشت.

 

 
مشخصات انواع تفلون مخلوط 
filled p.t.f.e

 

 60% ptfe +40% bronze 
85% ptfe + 15% glass fibre

 

80% ptfe + 15% glass fibre+molydenum sulphid 
75% ptfe + 25% glass fibre

 

70% ptfe + 30% glass fibre 303% molydenum sulphid 
75% ptfe + 25% carbographite

 

60% ptfe + 40% glass fibre 
40% ptfe + 60% bronze

 

40% ptfe + 60% bronze and metal oxides 
80% ptfe + 20% glass fibre

 

90%ptfe + 10% graphite 
82% ptfe + 15% glass fibre + 3% molydenum sulphid

 

75% ptfe + 25% calciu fluorid 
87% ptfe + 10% graphite+ 3% molydenum sulphid

 

75% ptfe + 25% calcium fluorid 
40% ptfe + 40% bronze + 3% molydenum sulphid

 

75% ptfe + 25% ceramic 
60% ptfe + 40% glass fibre

 

40% ptfe + 60% nickel 
50% ptfe + 50% inox

 

77%ptfe + 10% graphite+10%glass fibre +3% molydenum sulphid 
77%ptfe + 10% graphite+10%glass fibre +3% molydenum sulphid

 


sepahanhilda.com

کليه حقوق اين سايت برای شرکت سلام پلیمر پارتاک محفوظ است . هرگونه کپی از مطالب و تصاویر این سایت پیگرد قانونی دارد.

برنامه نويسی و حق تکثير اين نرم افزار متعلق به ( اصفهان هاست ) ميباشد