پلی اتيلن ترفتالات مرکز تخصصی پلیمر های مهندسی(تفلون)
English  English   رنج ابعادی محصولات  رنج ابعادی محصولات   مشخصات فنی پلاستیک ها  مشخصات فنی پلاستیک ها   سازگاری شیمیایی پلیمر ها  سازگاری شیمیایی پلیمر ها   واحد ساخت وتولید   واحد ساخت وتولید   خدمات   خدمات   محصولات میلگرد/ورق/لوله پلیمری   محصولات میلگرد/ورق/لوله پلیمری   کاربرد در صنایع  کاربرد در صنایع   سایت تخصصی تفلون  سایت تخصصی تفلون   شرکت سلام پلیمر پارتاک  شرکت سلام پلیمر پارتاک  


   صفحه اول/ HOME
   درباره ما/ ABOUT US
   اخبار/NEWS ››
   جستجو /SEARCH
   تماس با ما/CONTACT US
   اخبار












  شمسی   

               

 پلی اتيلن ترفتالات

شماره خبر : 47    انتشار : 8/9/1389    ساعت : 17:03


 پلي اتيلن ترفتالات (PET)
بدون ترديد همه ما براي يکبارهم که شده نوشابه¬ها و نوشيدني¬هاي گاز کربنيک دار را در ظرف پلاستيکي مخصوص ديده¬ايم، اين پلاستيک¬ها که تحول عظيمي را در نگهداري مواد غدايي (مايعات) ايجاد کرده¬اند. گونه¬اي از پليمرها تحت عنوان پلي¬اتيلن ترفتالات يا (PET) مي¬باشند. اين پليمر از گستره مواد پلي¬استر است که با مصرف 32 ميليون تن در حال حاضر معادل 18 درصد از کل مصرف جهاني پليمرهاي اساسي را به خود اختصاص داده است. اين پليمر سالهاست در توليد الياف براي مصارف نساجي مورد استفاده قرار مي¬گيرد. با اين همه در سالهاي اخير، مصرف آن به عنوان يک پلاستيک رو به رشد بوده است. استحکام بالاي اين پليمر باعث شده که فشار بيش از psi 100 را تحمل کرده و نيز در مقابل عبور دي¬اکسيد کربن از خود مقاومت خوبي نشان دهد به همين دليل است PET براي نگهداري انواع نوشيدني¬هاي گازکربنيک¬دار مورد استفاده قرار مي¬گيرند. PET در صنايع بسته¬بندي نير کاربرد خوبي دارد.مخصوصاً در بسته¬بندي مواد غدايي که مي¬تواند جوشانده شود. از ديگر موارد استفاده اين پليمر، ساخت فيلم PET مي¬باشد که در فيلم¬هاي عکاسي و نوارهاي ضبط مغناطيسي از آن استفاده فراوان مي¬شود. پلي¬اتيلن ترفتالات در دو گريد الياف و بطري توليد مي¬شود.
گريد بطري
همانطور که قبلاً ذکر شد از اين نوع پليمر به سبب ويژگيهاي خاص خود در نگهداري انواع نوشيدني¬ها از جمله نوشيدني¬هاي گازکربنيک¬دار استفاده مي¬شود. مصرف کنوني جهان از اين گريد ، 3/9 ميليون تن درسال است که رقمي معادل 5 درصد از مصرف جهاني انواع پليمرهاي مي¬باشد. پيش¬بيني مي¬شود مصرف گريد بطري درسال 2013 به حدود 19 ميليون تن برسد.
گريد الياف
اين نوع پليمر در توليد انواع پارچه و پوشاک بکار مي¬رود وهمان پلي¬استر است که بهترين تشابه را با پنبه طبيعي دارد. درحال حاضر ميزان مصرف جهاني گريد الياف، 23 ميليون تن در سال است که رقمي حدود 13 درصد از مصرف پليمرهاي اساسي و حدود 55 درصد از مصرف الياف مصنوعي را به خود اختصاص مي¬دهد. پيش¬بيني مي¬شود ميزان مصرف اين پليمر با توجه به روندکنوني مصرف، به 35 ميليون تن در سال 2013 بالغ گردد.

 
Bookmark and Share
     

نظرات کاربران :

 
نام  : *  
نظرات : *

(حداکثر 700 کارکتر)

  
تعداد کارکتر تايپ شده :  
   


sepahanhilda.com

کليه حقوق اين سايت برای شرکت سلام پلیمر پارتاک محفوظ است . هرگونه کپی از مطالب و تصاویر این سایت پیگرد قانونی دارد.

برنامه نويسی و حق تکثير اين نرم افزار متعلق به ( اصفهان هاست ) ميباشد